Becton Dickinson Experience Center

Becton Dickinson Experience Center

Ezgif 6 6ef1bc067df0

Vraag

Een iPad app te bouwen die de info sessies het experience center kan faciliteren. Dit in de vorm van een applicatie voor de presentator en een applicatie om de bezoekers op een interactieve manier een immersieve ervaring aan te bieden.

Oplossing

  • Om de bezoeker doorheen de experience center te begeleiden zijn er 2 verhaallijnen die gehanteerd worden door Becton Dickinson. Zo wordt maximaal ingezet op de kracht en mogelijkheden van storytelling. De applicaties dienen maximaal de inhoud van deze verhaallijnen te ondersteunen en te versterken. Doorheen de verschillende zones van het experience center.
  • Er zijn 3 zones waarbij we gebruik maken van Augmented Reality (ARKit) via 2D herkenning. Hiervoor is er gekozen omdat de 3D objecten in het center teveel van locatie en opstelling veranderden.
  • In 2 van deze zones is er sprake van een AR hologram. Om een hologram te tonen in AR is eerst en vooral een marker nodig. Deze marker wordt gebruikt als ankerpunt om het hologram te plaatsen. Een hologram bestaat uit twee lagen, dit zijn telkens twee video's. Deze twee video's zijn identiek in lengte en grootte, en worden op exact hetzelfde moment afgespeeld.
    Dankzij wiskundige berekeningen, worden dan alle witte pixels uit de tweede video geteld als transparant, terwijl alle zwarte pixels zichtbaar zullen blijven. Dit wordt dan samengevoegd als een video, met als resultaat dat enkel de persoon zichtbaar blijft in AR en de rest van de video transparant is.
  • Elke zone heeft een groot scherm dat geconnecteerd is met de applicaties. Hierop kan de presentator content tonen.

Gebruikte technologieƫn

  • Native iOS (Swift)
  • ARKit
  • Node.js
  • PHP (Symfony)
  • C#